Den lilla ettriga damen...

En liten dam med tråkigt grått hår och fotriktiga skor tar varje morgon samma buss som jag. Ungefär vid Viking Line börjar hon förbereda sig för avstigning, nogsamt lägger hon ned glasögonen i putsduk för att sen lägga dom i det rejäla fodralet, sen lägger hon ned sin bok i ryggsäcken som hon sen kontrollerar är ordentligt stängd. Vid Birka Princess så ställer hon sig vid dörrarna, beredd att hinna av först...


Jag ser hennes ryggtavla framför mig i Gamla stan försvinna, jag har försökt hålla samma hastighet som henne men hon är för snabb för mig. Detta har börjat irritera mig...en morgon såg jag min chans, hon stannade vid brödförsäljaren på Slussen (att handla där är ju fullkomligt vidrigt, duvor och råttor har ju Slussen som samlingplats) men hennes sug efter Wienerbröd med duvskit gav mig ett försprång!


Trodde jag ja....vid Indiska på Västerlånggatan susar hon förbi mig. Nu får det vara nog tänker jag...jag ska (utan att hon märker det) få upp flåset så att jag håller en gåhastighet av 20 km/h...sen ska jag invänta henne vid Fredsgatan och flina illmarigt...hon ska få se den lilla xxxxxxxxx!!

Kommentarer
Postat av: Ami

Hahaha FannyPanny på språng! I like!

2009-05-03 @ 21:34:05
URL: http://scharlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0