Minisemester/midsommarfirande i Dalarna/Siljansnäs

Folkdräkter & fiolspel..


Man kan inte fira midsommar på ett mer traditionsrikt och vackert sätt än vad vi gjorde...vi traskade i regn till festplatsen men när Majstångsresarna bara hade ett knyck kvar så tittade solen fram...folkdräktsklädda fiolspelare fulländade bilden av hur en midsommar ska firas...


Sill & skönsång...


En vacker inglasad veranda, omgärdad av trevliga, roliga människor intogs middagen..snapsvisor, men det som tog priset var när två sånglärkor stämde upp i skönsång...intet öga var torrt när de sjöng "Ack Värmeland du sköna" ..


Att förena nytta med nöje..


Jag lärde mig så mycket under dessa dagar...som att körsbärsmarmelad är jättegott till Brieost..jag lärde mig nya ord såsom "testikelfärgad"...jag lärde mig att man kan kremeras i motvind eller bli okynneskremerad...


Hjärtligt tack till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0